piątek, 4 maja 2018

Wycinka za wycinką

W ostatnim wpisie poruszyłem wątek ulotności piękna i zasobów naszej  przyrody. Nie lubię o tym pisać, ale jest moment, że ciężko jest tego nie zrobić. To co widuję chodząc po warmińskich lasach z czasem się kumuluje i ciężko nie wybuchnąć. Kilka dni po ostatnim wpisie odkryłem, że w lubianej przeze mnie części lasu wykonywana jest wycinka w środek okresu lęgowego ptaków i rozrodczego innych zwierząt. W dodatku prowadzona jest ciężkim sprzętem, bo harvesterem, a nie pilarkami, nieczyniącymi tak wielkich szkód w runie i podszycie. W miejscu takich działań widziałem całą masę porozjeżdżanych gadów, które wygrzewając się na duktach straciły życie pod kołami maszyny. Między tym, co zostało po krzewach uwijały się ptaki, gnieżdżące się nisko nad ziemią, bądź na samej ziemi, takie jak strzyżyki i świstunki. Gdzieś tam zapewne były ich gniazda, zniszczone przez pracujący harvester. Poziom kultury wykonawców tej pracy widocznie podupadł.  Wokół takiej świeżej poręby porozwalane było pełno butelek po napojach alkoholowych, kajnistrów, puszek, znalazła się również para gumofilców. Nietrudno też było o przypadkowe wdepnięcie w papier toaletowy, oczywiście z zawartością.
Niestety, ale takie są realia. Dla jasności, nie mam nic do samej gospodarki leśnej. Rozumiem, że drewno, jako niezastąpiony dotychczas surowiec musi być pozyskiwane, jednak mam zastrzeżenia do tego, kiedy powinno się je pozyskiwać, w jaki sposób oraz z jaką kulturą. Nie chciałem więcej o tym wspominać, ponieważ powoduje to u mnie pewien niesmak, ale jak już napisałem, czasem trudno się powstrzymać. Zobaczcie i oceńcie sami:







Poniższe fotografie przedstawiają wycięte drzewa, rosnące niegdyś przy leśnej drodze. Zostały one wycięte na odcinku ok. kilometra. Jak wiadomo, często na przydrożnych drzewach leśnicy wieszają budki lęgowe dla ptaków. Tak też było i w przypadku poniższej drogi i drzew przy niej jeszcze niedawno rosnących. W środku okresu lęgowego została wycięta cała aleja takowych drzew, wraz z budkami lęgowymi. 
Pozostawiam bez komentarza...


Obiecuję, że kolejne posty nie będą poruszały już tego tematu. Będzie milej, o lesie i jego mieszkańcach. 

11 komentarzy:

  1. To bestialstwo i dewastacja ,są przerażające i bolesne .Tragiczne w skutkach a najgorsze ,że nie można tego powstrzymać! Kocham las wraz z jego mieszkańcami i bardzo nad tym boleję :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkody byłyby znacznie mniejsze, gdyby prace zostałyby przeprowadzone zimą.

      Usuń
    2. Dr.Agbazara is a great man,this doctor help me to bring back my lover Jenny Williams who broke up with me 2year ago with his powerful spell casting and today she is back to me so if you need is help contact him on email: ( agbazara@gmail.com ) or call/WhatsApp +2348104102662. And get your problem solve like me.

      Usuń
  2. Trzeba pisać o lasach, leśnictwie, ogromnych pieniądzach jakie z tego ma garstka ludzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przede wszystkim trzeba podnosić poziom świadomości społeczeństwa.

      Usuń
  3. lesnikom brak poczucia odpowidzialnosci za przyrode

    OdpowiedzUsuń
  4. NAJLEPSZA MIŁOŚĆ ONLINE SPELL CASTER, ABY UZYSKAĆ ​​SWÓJ EX LOVER, MĘŻCZYZNA, ŻONA, DZIEWCZYNA LUB POWRÓT CHŁOPA. DODAJ GÓRĘ NA WHATSAPP: +2349083639501
    Cześć wszystkim Jestem Darcy lyne i jestem tutaj, aby podzielić się wspaniałą pracą, którą dr Nosa dla mnie zrobił. Po 5 latach małżeństwa z moim mężem z dwójką dzieci, mój mąż zaczął zachowywać się dziwnie i wychodzić z innymi kobietami i okazywał mi zimną miłość, kilkakrotnie groził, że się ze mną rozwiedzie, jeśli ośmielę się go zapytać o jego romans z innymi kobietami, ja był całkowicie zdruzgotany i zdezorientowany, dopóki mój stary przyjaciel nie powiedział mi o rzucającym zaklęcie w Internecie o nazwie Dr..nosakhare, który pomaga ludziom w związku i problemie małżeństwa przez moc zaklęć miłosnych, początkowo wątpiłem, czy coś takiego istnieje, ale postanowiłem spróbować, kiedy się z nim skontaktuję, pomógł mi rzucić zaklęcie miłosne iw ciągu 48 godzin mój mąż wrócił do mnie i zaczął przepraszać, teraz przestał wychodzić z innymi kobietami i jego ze mną na dobre i prawdziwe . Skontaktuj się z tym świetnym zaklinaczem zaklęć miłosnych, aby rozwiązać swój związek lub problem małżeństwa
    -Email-blackmagicsolutions95@gmail.com
     lub Zadzwoń lub WhatsApp: +2349083639501
    Skontaktuj się z nim, aby uzyskać następujące informacje:
    (1) Jeśli chcesz odzyskać swojego byłego współmałżonka.
    (2) Chcesz zostać awansowany w swoim biurze.
    (3) Chcesz, żeby kobiety / mężczyźni biegali za tobą.
    (4) Jeśli chcesz mieć dziecko.
    (5) Chcesz być chroniony duchowo.
    (6) Pomóż wyprowadzić ludzi z więzienia
    (7) Wygraj program telewizyjny

    OdpowiedzUsuń

Żyły lasu

Zdecydowana większość warmińskich lasów porasta  nieżyzne obszary, które zajmują gleby bielicowe.  Jak wiadomo, lądolód "przeszedł"...