środa, 11 kwietnia 2018

Wiosenny las

To mój pierwszy wpis na tym blogu, więc przede wszystkim, na początku chciałbym się przywitać i co nieco zapowiedzieć.
Nazywam się Mateusz,  jestem uzależniony od lasu, więc najlepiej zrozumieją mnie inne leśne świry, alkoholicy, palacze i narkomani. :) Na blogu chcę podzielić się moimi doznaniami przeżytymi w lesie. Od razu na wstępie napiszę, że jeśli ktoś będzie szukał tutaj jakichś fotograficznych ideałów, to niech nawet nie próbuje, bo żadnych nie znajdzie. Priorytetem i zapewne atrybutem tego bloga niewątpliwie będą teksty.
Na przywitanie pragnę uraczyć Was kilkoma kadrami z wiosennego lasu:




Miejscami zaczynają kwitnąć przylaszczki, czyli jedne z pierwszych wiosennych kwiatów, jakie możemy spotkać w lesie. Tych drugich, zawilców, póki co nie znalazłem.





Kiedy ciepłe promienie słońca ogrzeją trochę leśną sień, zaczynają ożywiać się także pierwsze motyle. Na fotografii, dla przykładu, listkowiec cytrynek.


O tej porze roku, w ściółce leśnej nie braknie również czarek, czyli charakterystycznych wiosennych  grzybów, które nierzadko brane są jako pierwsza oznaka wiosny.


Poniższe zdjęcie przypadło mi do gustu, ze względu na nietypowo kontrastujący cień świerkowych gałęzi, gdzie nie dochodzą promienie słoneczne, oraz mocno rozświetlone rozlewisko. Efekt podkreśla oddzielający to pień sosnowy.


2 komentarze:

  1. Witam w blogowym świecie. Oby wciągnął Cię jak mnie i wielu innych maniaków przyrody. Chciałam się ustosunkować do słów o ładnych zdjęciach. Miejsc gdzie można znaleźć wymuskane foty jest mnóstwo. A takie gdzie są zdjęcia ciekawe i do tego okraszone fajnym tekstem jest jak na lekarstwo więc jestem bardzo ZA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Dziękuję za te miłe słowa i wizytę. To dla mnie bardzo ważne. Mam nadzieję, że jeszcze Cię tutaj zobaczę, więc do zobaczenia! :)

      Usuń

Żyły lasu

Zdecydowana większość warmińskich lasów porasta  nieżyzne obszary, które zajmują gleby bielicowe.  Jak wiadomo, lądolód "przeszedł"...